9 Haziran 2013 Pazar

Direniş Dile Geldi

TAKSİM GEZİ PARKI
DİRENİŞ DİLE GELDİ: NEDENLER & TALEPLER
Metin, Taksim Gezi Direnişi’ne destek için alana gelen birbirinden farklı insanları bir araya getirip direnmeye sevk eden ortak nedenleri ve talepleri tespit etmek amaçlayan çalışma sonucu kaleme alındı. Yöntem olarak direniş alanında birbirinden farklı görüşte insanlara yüz yüze çalışmanın amacı anlatıldı. Kişisel olarak direnme nedenleri ve taleplerini yazmaları istendi. Sonrasında herkese açık toplantılarda direnişçiler tarafından yazılanlar bir araya getirildi. Direnişe destek veren herhangi bir grubu dışlayıcı, rencide edici ifadelere yer verilmedi.

Metinle herhangi bir kişi ve/veya grubun görüşlerini yansıtmak değil direnişe ayna olmak amaçlanmıştır

NEDENLER
* Hükumetin özel alan üzerindeki tasarruf girişimlerine (ahlakçı anlayış, kürtaj, ertesi gün hapı, sansür vb.) karşı direniyorum.
* Hükumetin sürdürdüğü cinsiyet, ırk, din, dil, mezhep, dünya görüşü, hayat görüşü vb. her türlü ayrımcılığa karşı çıktığım için direniyorum.
* Çoğunlukçu yönetin anlayışına karşı çıktığım için direniyorum.
* Cinsiyetçi siyaset söylemine karşı çıktığım için direniyorum.
* Tek adam kültüne karşı çıktığım için direniyorum.
* Totalitarizme ve türevi uygulamalara karşı çıktığım için direniyorum.
* Hükumetin, doğayı hunharca katleden, çevreyle ilgili raporları dikkate almayıp doğanın tasarrufunu yalnızca ekonomik çıkarlara tahvil eden politikalarına karşı çıktığım için direniyorum.
* Neo-liberal politikaların uzantısı olarak eğitim, sağlık, ve çalışma hayatının sermaye tarafından kontrol edilmesine karşı çıktığım için direniyorum.
* Polisin, meşru hakkını kullanan insanlara karşı güç kullanımını kabul etmediğim için direniyorum.
* İktidarın, yasamada, yasal düzenlemelerde kendine yakın kesimlerin çıkarları için hareket etmesine ve pek çok yasayı kamuoyunda yeterince tartışmadan “torba yasa” olarak çıkarmasına karşı çıktığım için direniyorum.
* İnsan, hayvan, doğa haklarını; tarihsel ve kültürel mirasları önemsediğim için direniyorum.  
* İnsanların barışçıl eylemlerini savaşa çeviren polisten, ona emir veren hükumetten ve olayları iktidarın istediği gibi yansıtan medyaya hesap sormak için direniyorum.
* Direnişin öncelikle barışçıl ve bütünleştirici bir halk hareketi olarak kalması ve anılması için direniyorum.
* Sanatın, düşünce ve ifade özgürlüğünün giderek daha fazla sansüre uğramasına karşı çıktığım için direniyorum.
* İnsanlarda önemli sayılan birtakım simgeler ve/veya isimler üzerinden hakaret yoluyla siyasi istismar yapılmasına karşı çıktığım için direniyorum.


TALEPLER

* Başbakanın istifasını talep ediyorum.
* Gezi Parkı’na ilişkin diretilen projeden vazgeçilmesini talep ediyorum.
* Polis terörünün sona ermesini talep ediyorum.
* Çoğunlukçuluk yerine çoğulculuk talep ediyorum.
* Yönet(il)mek yerine yönetişim talep ediyorum.
* Cinsiyetçi ve her türden ayrımcı siyaset dili yerine eşitlikçi siyaset dili talep ediyorum.
* Bütün kamusal alanların demokratik gösterilere izinsiz olarak açılmasını talep ediyorum.
* Direnişe müdahale eden sorumluların şeffaflık prensibiyle tek tek açıklanmalarını ve yargılanmalarını, sorumluların istifasını ve/veya görevden el çektirilmesini talep ediyorum.
* Yaşadığımız kentle, çevreyle ilgili düzenlemelerde etkilenenlerin kararlarda söz sahibi olmasını talep ediyorum.
* Ölü, yaralı, gözaltı vb. bütün verilerin şeffaflık prensibiyle açıklanmasını, direniş nedeniyle kaydı tutulan bütün insanların kayıtlarının yine şeffaflık prensibiyle silinmesini ve herhangi bir kovuşturmaya uğramayacaklarının resmi makamlarca açıklanmasını talep ediyorum.
* Kurulacağı belirtilen paramiliter güçlerle ilgili düzenlemeler varsa ivedilikle iptal edilmesini talep ediyorum.
* Medyanın hukuksal anlamda iktidarın güdümünden çıkarılması için yapısal düzenlemelerin yapılmasını talep ediyorum.
* İktidar partileriyle, odaklarıyla organik bağı olanların yakınlarının mal varlıkları kurulacak bağımsız bir komisyonca incelemeye alınmasını ve şeffaflık, hesap verebilirlik prensibiyle kamuoyu ile paylaşılmasını; tespit edilen haksız kazançların kamu yararı için kullanılmasını talep ediyorum.
* Yeni anayasa yapılırken -ki ivedilikle yapılmalı- bu direnişe bakılmasını talep ediyorum.
* Seçim barajının kaldırılmasını talep ediyorum.
* Barış sürecinin, eylemler ya da herhangi bir şeyin gerekçe gösterilerek kesintiye uğramamasını talep ediyorum.

Taksim Direnişçileri
İstanbul'Haziran 2013 
https://twitter.com/TaksimResisters

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder